Zamanı Bol Olanın Yolu da Açık Olur

 

Pire🚲 ile “TÜRKİYE TURLARI” Hazırlık Güncesi: Gün 5 

Bisiklet bir tutkudur, bir yol masalı dostudur, gönülçelen bir sevdadır. Bisikletle memleket yolculuklarını düşünde gören biri yol sevdasına tutulduğu aşkını ömrü buyunca unutmaz, yaşadığı sürece onu hep arar durur... #pire🚲 ile Türkiye Turları öncesi hazırlık dönemi ve alıştırma gezileri... 

Yol zamanın bir fonksiyonu değildir... Hız yolun zamana bölünmüş halidir. İvme ve sürtünme katsayısı beni hiç ilgilendirmez... Tamam; yolda olmak belirli bir hıza sahip olmayı gerektirir... Tersi yolda durmak demektir... Bu yüzden kimilerine DURMAK SAKINCALIDIR... Bana göre ise tasa çatlatan keyfi D-U-R-M-A-K bir HAYAT TARZIDIR... 

Babaeski’den Lüleburgaz’a devam eden D-100 mükemmel bir emniyet şeridine sahip. Oldukça güvenli bir sürüş temin ediyor. Tek sıkıntı yol kenarlarındaki balçık içindeki tarlalara girip çıkan traktörlerin geride bıraktıkları yaş veya kuru çamur taneleri. Yine de yol oldukça akıcı ve güzel. Fazla bir trafik de yok zaten. Böyle böyle Çorlu’ya kadar gidebilirim herhalde... 

Yanımdan geçen motosikletli bir emmi ile selamlaşıyoruz. Yüzümüzde o sevimli, hin gülümsüme izleri. Sanırım aynı düşünceleri paylaşıyoruz... Ben bisikletimle serüvenlerime devam ederim arkadaş, yakıt benden, su benden... Arada sırada geçen otomobillerden kona sesleri geliyor. Sevindirik oluyorlar bir bisikletli görünce. Herhalde ecnebi turist filan zannediyorlar. El sallıyorum kendilerine. Havalı kornalarıyla yanıtlaşıyoruz. Pek seviyorum Trakyalının bu hallerini. Eğleniyoruz işte. 

Yine kısa süren uzun bir gündü. Gün ışığında kaybolmadan evin yolunu buluyorum :) 

Hatta bu defasında farklı sokaklara da giriyorum. Ama bazılarında yolum kesiliyor köpekler tarafından. Hiç hoş bir durum değil bu. Bir rahat bırakın beni be ya! İleri gitmemin imkânı yok. Hadi gerisin geriye, bu kez bir başka sokağa... Dazer’im bozuldu, artık kullanışlı olmadığı için çöpe salladım kendilerini. Yoksa arsız köpeklere karşı yine de bir güvence temin ediyordu... 

Ne yapalım kaderimizde bu da var işte... 

***…*** 

(*) Önceki Makale: İnsan Bir Yağmuru Ezberinde Tutmalı

(*) Sonraki Makale: Cebimde Kaç Kuruşum Var, Havada ise Bahar 

Bir sonraki “Hazırlıklar” güncesinde görüşmek üzere; sevgiyle kalın,

Gezenti Bisiklet   

***…*** 

[ÖNCEKİ] << [🚲TURNE] >> [SONRAKİ] 

>>> [iÇERİKdİZİNİ] 

***…***