ŞAKACI SOKAK ya da “Sevdiğim Sokak Adları Gibi”

 

[📷 Caddebostan, Nostalji (Şakacı Koleksiyonu).] 

ŞAKACI SOKAK tamam da başlığın ikinci kısmı Melih Cevdet Anday’a ait. Azcık aşırmış oldum yani. Ama şimdi yazacaklarımın konusuyla çok yakın bağı olduğu için seçtim bu alıntıyı... 

Gerçi sevmediğim sokak isimleri yok mu? Var besbelli. Bunlara da değineceğim. Ben sokak isimlerine takıntılı biriyim. Normal halk insanı gibi, edebiyatçılar gibi sokak adlarına gereken duyarlılığı hayatım boyunca hep göstermişimdir. 

Bazı yerlerde numeratör gibi adlandırılan rakamlı sokakları hiç beğenmemişimdir, sevmemişimdir mesela. Ne o öyle? Sanki banliyö trenlerinde oturacağım yeri arıyorum. Ya da daha kötüsü, mahpushanelerde... 

Öndeyiş”e geçmeden önce son bir “Önsöz” yazısı daha var... 

Seref Sayman

Saros Körfezi, Ekim 2018, Mart 2019   

(*) Önceki Makale: DOĞUMLA ÖLÜM KARŞI KARŞIYA

(*) Sonraki Makale: Mazi ŞAKACI SOKAKta Şaka Gibiydi  

***…***  

 [ÖNCEKİ] << [ŞAKACI SOKAK] >> [SONRAKİ] 

>>> [İçerikDizini] 

***…***