Geri Dönüş: ŞAKACI SOKAK’a AÇILAN YENİ BİR PENCERESİ


Kazasker Şakacı Sokak

Bir geri dönüş düşünmemiştim önce... Bugüne kadar yazdıklarım yetmezmiş gibi. Uzun uzun düşündüm. Şakacı Sokak’ta 18 ayar Şakacılar olduğu gibi 24 ayar Şakacılılar da var. Yaşları şimdilerde kaç ola ki? 60-70-80... Ve kimi hiç terk etmemiş, başka bir göçlüğe ömür boyunca hiç kalkışmamışlar. Saygı duymak lazım. Bu kalan derlemelerimi onlara adıyorum. Yeryüzünü Kadıköy’den kâh Bağdat Caddesi, kâh Şemsettin Günaltay Caddesi, ya da Ankara Asfaltı ile Kartal’a uzanan bir düzlemde, ama özellikle Erenköy, Kozyatağı, Suadiye ve Bostancı dörtgeninde bulup yaşayanlara adıyorum. 

[Bu sunuyla da epeydir ara verdiğim FB’ye de U-dönüşle geri dönmenin kıvancını yaşıyorum. Instagram sülalesinde böyle yazılar yazmak kolay değil, belki de bundan.] 

E, öyleyse yeniden Merhaba... 

Ama merak etmeyin bu derlemeler geçmişteki gibi çok uzun olmayacak. Kısa, okunabilir, tat verici türden olacak. 

Bir de artık aramızda hayatta olmayanlara... Yaşamları boyunca hemen hemen bütün değişimlere tanık olmuş o güzel insanlara... O Şakacı Sokaklılara adıyorum. 

Keşke onlar da anlatsalardı.

Hatıratlara dökebilselerdi.

Eminim tadı çok başka olurdu.

Kulaktan kulağa bir söylenceyi aşar gerçek duyguları yansıtırdı.

... 

İş yine başa mı düştü?

Anlatanlardan biri yine ben olabilir miyim? 

[📷 Kazasker Şakacı Sokak’tan ölümsüz Portreler, İstanbul (Şakacı Koleksiyonu).] 

***…***  

Seref Sayman

Saros Körfezi, Ekim 2018, Mart 2019   

(*) Önceki Makale: dEjAvU ~ ŞAKACI SOKAK Kazan Ben Kepçe

(*) Sonraki Makale: BAŞLAMAK ZORDUR EY TORUN! 

***…*** 

 [ÖNCEKİ] << [ŞAKACI SOKAK] >> [SONRAKİ] 

>>> [İçerikDizini] 

***…***