🚲&📖 Cemil Kavukçu "Dönüş"

Pire🚲 ile “KİTAP OKUMA TURLARI” Babaeski Günlükleri 

🚲&📖 ~ 8: Bisiklet kurgusal, romansı bir tutkudur, bir yol masalı dostudur, gönülçelen bir sevdadır. Bisikletle kitapları düşünde gören biri yol sevdasına tutulduğu aşkını ömrü buyunca unutmaz, yaşadığı sürece o okuma mekânını hep arar durur... 

🚲&📖 Turları: ROMANLAR Kategorisi”

Cemil Kavukçu "Dönüş"

Saros sevdası nihayete varınca Babaeski’de kırlara dönmenin şerefini bir kitap okuma turuyla taçlandırmak fikri ağır bastı. Hemen hazırlıklarımı yaptım, sıcak suyu doldurdum termosuma, aldım kahvemi, kitabımı çıktım yola. Tıpkı romanın adına yakışır harika bir gün oldu. Döndüm yani, tilkinin dolaşıp döndüğü yere. 😊 

Cemil Kavukçu’yu ilk kez Can Yayınları’ndan çıkan “Uzak Noktalara Doğru” adlı öykü kitabıyla tanımıştım. Sait Faik Hikâye Armağanını almıştı bu kitabı. Usta bir öykücü olduğu belliydi. Çok sevmiştim yazdıklarını. 

Bu kez, ilk romanıyla ve bir romancı sesiyle bir ‘merhaba’ diyor. Benden de kendisine sıcacık bir ‘selam’ olsun. 

Öykülerinden tanıyıp sevdiğim o ustaca anlatımı, kıvrak diliyle daha ilk sayfadan romanın içine çekti, sürükleyip götürdü. Birebir canlı yaşadığım 70’li yıllara dönüverdim bir anda. Nice arkadaşlarımı faşist katliamlarında kaybettiğim, niceleri mahpushane hayatıyla tanıştıklarında ise yaşam mektuplarıyla morallerini yüksek tutmaya çalıştığım. 12Eylül’den sonra çekilen acılar, dağılan hayatlar ve tabi ki hayata tutunma arayışları. Gerçekten çok zor günlerdi devrime inanmış kitleler için. Dağıldılar ve bir daha kolay toparlanamadılar. 

Hikâye de böyle bir dönemi ele alınca ister istemez duygulandım. Ve bir çırpıda okuyup tamamladım. 

1980 öncesinin çalkantılı döneminin yıktığı, dört bir yana savurduğu genç insanlardan biridir romanın kahramanı Vedat. İnandığı her şeyi ve herkesi, hatta kendi benliğini ve kimliğini bile yitirmiş, çökmüş yaşamıyla baş başa kalmıştır. Bir yol ayrımındadır; devam edip etmemeye karar vermesi, kendi içine yapacağı bir dönüş yolculuğuyla belli olacaktır; bu yolculuğun başlangıç noktası da doğup büyüdüğü, köklerinin olduğu kasabadır. Geçmişe doğru çıktığı içsel yolculuğun acı vereceğini bilse de, bunu göze alır ve hem kendisiyle hem de geçmişindeki kişilerle teker teker yüzleşir: Sevgilisi Neslihan’la, kader arkadaşı Mesut ve Mustafa’yla, ailesiyle... 

Bütün bunlar, Dönüş’ün başarılı kurgu örgüsü içinde harmanlanıyor iken, yaşanılanların romanın kahramanı Vedat’ı olduğu kadar beni de sarstıkça sarstığını hissediyorum iliklerime kadar. İşte bir dönem ve o dönemin yıprattığı, birer birey olarak yenilgiye uğrattığı insanların ruhlarında ve hayatlarındaki yıkımlar karşısında düşünmeye zorluyor. Hiç şaşmıyorum. Beni de bir kez daha düşünmeye sevk ediyor çünkü. 

Başarılı bir öykücüden başarılı bir roman çalışması, “Dönüş”. Kutlarım kendisini.  

Şahsen senin de kendisiyle tanışmanı çok isterim. Şimdiden keyifli okumalar ☺️📖🚴 

***…*** 

(*) Önceki Makale: Artık Gönlümce Açık Havada Bisikletle Kitap Okuma Turlarına Başlayabilirim

(*) Sonraki Makale: 🚲&📖 Feridun Andaç "Kar Masalları" 

Bir sonraki “Bisikletle Kitap Okuma Turu” serüveninde görüşmek üzere; sevgiyle kalın,

Gezenti Bisiklet   

***…*** 

[ÖNCEKİ] << [🚲TURNE] >> [SONRAKİ]

>>> [iÇERİKdİZİNİ]

>>> [🚲&📖 ROMAN] 

***…***